Regulamin opłacania wpisowego i składek członkowskich WSPON
Regulamin opłacania wpisowego i składek członkowskich Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami z siedzibą w Warszawie.
Załącznik Nr 1 do Uchwały Zarządu WSPON nr 1404/2015 z dnia 6 listopada 2015 r.
§ 1
1. Regulamin określa tryb, terminy, sposób i warunki opłacania wpisowego oraz składek członkowskich na rzecz Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami.
2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
a) Stowarzyszeniu – należy przez to rozumieć Warszawskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami,
b) Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami,
c) składce – należy przez to rozumieć składkę członkowską,
d) wpisowym – należy przez to rozumieć opłatę pieniężną pobieraną przy rejestracji nowego członka Stowarzyszenia,
e) Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Opłacania Składek Członkowskich Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami.
§ 2
1. Regularne opłacanie składek oraz wpisowego należy do podstawowych obowiązków członka Stowarzyszenia.
2. O wysokości składki i wpisowego decyduje Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia w drodze uchwały.
3. Dokumentację związaną z opłacaniem składek i wpisowego prowadzi Biuro WSPON.
§ 3
1. Składka członkowska opłacana jest co miesięcznie w wysokości określonej przez Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia za każdy miesiąc członkostwa w Stowarzyszeniu w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca kalendarzowego.
2. W przypadku uzyskania członkostwa w Stowarzyszeniu w czasie trwania danego miesiąca kalendarzowego pierwsza składka członkowska opłacana jest w całości za miesiąc w którym nastąpiło przyjęcie członka do Stowarzyszenia.
3. Składka członkowska płatna jest w formie przelewu bankowego lub pocztowego na konto bankowe Stowarzyszenia albo gotówką za pokwitowaniem wpłaty w Biurze WSPON.
4. Za opóźnienia w terminowej płatności składek członkowskich Stowarzyszeniu przysługują odsetki ustawowe.
5. Dokumentem potwierdzającym uiszczenie składki jest dowód wpłaty, zawierający w tytule wpłaty co najmniej:
a) imię i nazwisko członka, którego składka dotyczy,
b) miesiąc, za który składka jest opłacana.
6. W przypadku braku wskazania przez wpłacającego danych określonych w § 3 pkt 5 Regulaminu, umożliwiających identyfikację członka, którego składka dotyczy, wpłatę pozostawia się do wyjaśnienia, zaś składkę traktuje się jako nieopłaconą.
7. Członek Stowarzyszenia może opłacić składkę z góry za dowolny okres.
§ 4
Wpisowe uiszczane jest z góry przy składaniu deklaracji członkowskiej w wysokości określonej przez Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia.
§ 5
1. W wyjątkowych sytuacjach członek może wystąpić do Biura WSPON z pisemnie umotywowanym wnioskiem o umożliwienie mu spłaty zadłużenia z tytułu nieuiszczonych składek w ratach. We wniosku członek wskazuje: łączną wielkość zadłużenia, ilość rat na które chce rozłożyć zadłużenie, wysokość poszczególnych rat oraz terminy ich zapłaty.
2. Biuro WSPON informuje członka – wnioskodawcę na piśmie lub drogą elektroniczną (e-mail), czy i na jakich zasadach jego wniosek o rozłożenie płatności składek na raty zostaje uwzględniony.
3. Wyrażenie zgody na spłatę zadłużenia z tytułu składek w ratach nie zwalnia członka z obowiązku terminowego opłacania bieżących składek.
§ 6
1. Ewidencja składek prowadzona przez Biuro WSPON jest wyłączną podstawą do określenia praw i obowiązków członka Stowarzyszenia w sprawach składek.
2. Członek Stowarzyszenia ma prawo zwrócić się do Biura WSPON z wnioskiem o sprawdzenie prawidłowości w ewidencjonowaniu jego składek i zgłosić w tym zakresie zastrzeżenia.
3. Biuro WSPON ma obowiązek ustosunkowania się do wniosku i zgłoszonych w nim zastrzeżeń w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania wniosku.
§ 7
1. Zaleganie z zapłatą składek za okres trzech miesięcy stanowi podstawę skreślenia członka przez Zarząd z listy członków Stowarzyszenia. Obowiązek płatności składek ustaje z chwilą skreślenia przez Zarząd.
2. Osoba skreślona z listy członków Stowarzyszenia może być ponownie przyjęta w poczet członków jedynie po pełnym uregulowaniu zaległości i spełnieniu innych wymogów Statutowych.
§ 8
1. W kwestiach nieuregulowanych w Regulaminie decyduje Zarząd kierując się obowiązującymi przepisami prawa, Statutem Stowarzyszenia oraz uchwałami Walnego Zgromadzenia Stowarzyszenia.
2. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały przez Zarząd Stowarzyszenia.